flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Нагадуємо про необхідність скріплення кваліфікованим електронним підписом документів, що надсилаються до суду в електронній формі

05 травня 2021, 09:39

Нагадуємо, що подати свої документи Ви можете надіславши їх електронною поштою на адресу суду: inbox@bsh.mk.court.gov.ua. Однак, важливим кроком при відправленні документів в електронному вигляді є необхідність скріплення його кваліфікованим електронним підписом.

Електронний цифровий підпис відіграє одну з найважливіших ролей в системі електронного документообігу, оскільки він використовується фізичними та юридичними особами для ідентифікації фізичної або юридичної особи та підтвердження цілісності даних в електронній сфері.

Сьогодні основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів регламентовані Законом України “Про електронні документи та електронний документообіг”, відповідно до якого під обов'язковим реквізитом електронного документа розуміють обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили.

Стаття 5 зазначеного Закону дає визначення поняттю електронний документ, відповідно до якої це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.

Порядок та організація електронного документообігу, а також правовий статус та використання електронного цифрового підпису визначаються Законом України «Про електронні довірчі послуги».

Одним із важливих нововведень закону про електронні довірчі послуги є те, що він запроваджує поняття «кваліфікований електронний підпис», яке замінило поняття «електронного цифрового підпису».

Відповідно до зазначеного Закону кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

КЕП призначений для використання фізичними та юридичними особами–суб’єктами електронного документообігу:

  • для підтвердження особи;
  • для підтвердження цілісності даних в електронній формі.

Підпис, як спосіб ідентифікації підписувача електронного документу, дозволяє однозначно визначати походження інформації (джерело інформації), що міститься у документі. Завдяки цьому КЕП є також надійним засобом розмежування відповідальності за інформаційну діяльність у суспільстві, зокрема, відповідальності за дезінформування.

Для того, щоб мати можливість підписувати електронні документи, особа має отримати КЕП. Видача останнього, згідно Закону є довірчою послугою, а тому здійснюється в Акредитованих центрах сертифікації ключів, які внесені до довірчого списку.