flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

У чому переваги системи «Електронний суд»?

12 травня 2021, 09:16

Основна мета цієї електронної системи – надати змогу надсилати до будь-якого суду країни підписані ЕЦП документи. Інакше кажучи, Електронний суд дасть можливість спростити взаємодію між громадянами й судами.

Електронне судочинство значною мірою підвищує ефективність правосуддя в цілому, спрощує доступ до справи її учасників, а також заощаджує організаційні, фінансові та часові затрати, пов’язані з пересиланням матеріалів справи з одного суду до іншого та ознайомленням з ними учасників.

З очевидних плюсів запровадження ЄСІТС можна назвати такі:

  • економія часу (буде зручніше надіслати потрібний документ в електронному варіанті, ніж витрачати час на поїздки);
  • мобільність роботи з документами (швидкий доступ до матеріалів справи у зручний час);
  • економія коштів (можливість роботи з процесуальними документами у справах, учасником яких є особа, котра бажає отримати чи подати документ без необхідності виїзду до конкретного суду);
  • утвердження принципів доступності та відкритості правосуддя (надіслати чи переглянути документ зможе кожен учасник процесу, який пройшов процедуру реєстрації в системі та має особистий електронний цифровий підпис) тощо.

Що ж необхідно зробити для того щоб отримувати процесуальні документи в електронному вигляді?

Для отримання процесуальних документів в електронному вигляді потрібно виконати одну із вказаних дій:

  1. Зареєструватися в системі «Електронний суд», яка створена для обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу. Для цього потрібно зареєструватися на веб-порталі за адресою: https://cabinet.court.gov.ua , за допомогою електронного (кваліфікованого) цифрового підпису (КЕП), який за відсутністю можливо безкоштовно отримати в АЦСК Державної податкової служби (https://acskidd.gov.ua ) або АТ «КБ «ПриватБанк» (https://acsk.privatbank.ua/key ).

Звернутись до суду за шаблоном «Заява про вступ до справи» для того щоб відповідальний працівник суду вніс дані до автоматизованої системи документообігу суду.

  1. Зареєструвати поштову скриньку за адресою https://e-court.mail.gov.ua . Подати до суду особисто або завірену КЕП заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді по конкретній справі, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України.

 І після таких простих дій процесуальні документи у відповідній справі, що видані після дати подання вказаної заявки до суду, будуть надходити в електронному вигляді на зареєстровану електронну адресу учасника судового процесу в домені mail.gov.ua, зазначену в заявці.

При цьому слід зазначити, що для отримання судового рішення по Вашій справі через систему «Електронний суд» необхідно зареєструвати заявку у цій системі до дати прийняття судом процесуальних рішень.

Тобто судові рішення, які прийняті до реєстрації заявки, відправці через систему «Електронний суд» у зв`язку з обмеженням алгоритму роботи системи не підлягають.

Крім того, нагадуємо, що при зверненні до суду важливо також і прописувати свою електронну адресу. Навіть якщо Ви ще не зареєстровані в системі «Електронний суд», але маєте звичайну електронну поштову скриньку та напишете до суду заяву про отримання процесуальних документів в електронному вигляді, то суд надсилатиме всю необхідну Вам документацію на зазначену Вами електронну адресу.