flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Нюанси направлення документів з адреси електронної пошти

02 грудня 2021, 11:00

Відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 року №1845/0/15-21 затверджено Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі — ЄСІТС). З урахуванням статті 253 Цивільного процесуального кодексу України підсистеми «Електронний кабінет», «Електронний суд» та підсистема відеоконференцзв’язку офіційно почали функціювати з 05 жовтня 2021 року.

Відповідно до пункту 25 Положення про ЄСІТС процесуальні та інші документи, пов’язані з розглядом справ у суді, можуть подаватись до суду виключно з використанням підсистеми « Електронний суд».

У випадку надсилання до суду документів з використанням підсистеми “Електронний суд”, тоді кваліфікований електронний підпис, накладений на документ, перевіряється автоматично засобами цієї підсистеми.

Ураховуючи викладене, відповідно до вимог процесуального законодавства (пункту 6 статті 6 Господарського процесуального кодексу України, пункту 6 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України, пункту 6 статті 14 Цивільного процесуального кодексу України) адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб'єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють електронні адреси в ЄСІТС в обов’язковому порядку.

З огляду на викладене, нагадуємо про необхідність забезпечення виконання вищезазначених вимог процесуального законодавства щодо здійснення обов’язкової реєстрації офіційної електронної адреси в ЄСІТС за веб-посиланням — https://cabinet.gov.ua.

З інструкціями та рекомендаціями з приводу реєстрації в ЄСІТС можна ознайомитися за веб-посиланням – https://wiki.court.gov.ua.

Натомість, пунктом 59 розділу IV «Перехідні положення»  Положення про ЄСІТС встановлено, що до початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС процесуальні та інші документи можуть подаватися до суду в електронній формі через офіційну електронну адресу, засвідчені кваліфікованим електронним підписомПідписати файл можливо за допомогою сервісу, наприклад — https://czo.gov.ua/sign.

Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», центральний засвідчувальний орган (https://czo.gov.ua/) надає кваліфіковану електронну довірчу послугу формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки кваліфікованим надавачам електронних довірчих послуг з використанням самопідписаного сертифіката відкритого ключа центрального засвідчувального органу.

Щоб перевірити кваліфікований електронний підпис, накладений на документ, що надійшов до суду з адреси електронної пошти, загальнодоступним сервісом перевірки, наприклад — https://czo.gov.ua/verify.

Згідно з пунктом 60 Положення про ЄСІТС (Перехідні положення) до початку функціонування підсистеми електронного документообігу у складі ЄСІТС реєстрація документів, які надходять на адресу суду (в тому числі процесуальних документів, що можуть бути предметом судового розгляду), здійснюється в АСДС відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26 листопада 2010 року № 30 (зі змінами), та інструкції з діловодства.

У випадку надходження процесуальних документів з адреси електронної пошти, файли таких документів разом з кваліфікованим електронним підписом необхідно завантажити до АСДС в ручному режимі. Отже, на адресу суду документи можуть подаватися до суду в електронній формі через офіційну електронну адресу, обов’язково засвідчені кваліфікованим електронним підписом (наприклад - підписати документ в форматі CAdES. Дані та підпис зберігаються в CMS файлі (*.p7s)).